Publicat de: Andra Bunea | 03/08/2013

Plimbare la Tamina

In ultimele doua saptamani am fost in concediu. M-am plimbat destul de mult prin tara (in jur de 2.200 km). Am fost la mare (Venus), la Craiova (unde am vizitat Casa Ethos si am degustat faimosul lor suc de mere, complet natural si fara adaos de zahar – http://www.casaethos.ro/produse.html) si in Vrancea la rude. M-am intors la Brasov vineri seara. In aceste doua saptamani de concediu nu am fost deloc pe munte. I-am simtit foarte mult lipsa, asa ca astazi (sambata) voiam sa plec pe traseu inca de la primele ore ale diminetii. Insa nu am reusit pentru ca organismul meu nu a fost de acord. M-am simtit foarte obosita, asa ca am amanat iesirea cu cateva ore. Am dormit la pranz ca un bebelus. Abia dupa aceea m-am simtit in forma pentru o iesire usoara pe munte. Din fericire, Brasovul ofera multe posibilitati de acest gen. Astazi am ales Tamina din Masivul Piatra Mare.

Accesul catre Tamina se face din DN1: pe sensul de mers Brasov – Predeal, se vireaza la stanga cu putin inainte de Timisul de Sus. La intrarea pe drumul forestier care urca spre Tamina este o bariera, care sta mai tot timpul inchisa. Se poate urca urmand fie drumul forestier, fie poteca marcata cu banda albastra. Nu am urcat niciodata pe drumul forestier pentru ca este foarte lung. Poteca este putin mai abrupta, dar si mai rapida (se fac 30-40 minute pana la Cascada Tamina). Inainte sa ajungi la cascada, poteca intersecteaza din nou drumul forestier; se mai merg 100-200 m, dupa care se vede in partea dreapta o poteca si un panou cu detalii despre Cascada Tamina. Traseul marcat cu banda albastra continua inca 15 minute pana la cabana forestiera si apoi prin padure pana pe Vf. Piatra Mare si cabana Piatra Mare. De fapt banda albastra este traseul care traverseaza complet Piatra Mare dintr-o parte in alta. L-am facut acum cateva saptamani in sens invers (dinspre cabana Bunloc spre cabana Piatra Mare, Vf. Piatra Mare, Tamina, Timisul de Sus – a se vedea acest RT: andrabunea.wordpress.com/2013/06/22/traversare-in-piatra-mare-cabana-bunloc-pestera-de-gheata-cabana-piatra-mare-vf-piatra-mare-tamina-timisul-de-sus).

Astazi nu intentionam sa urc pe Piatra Mare, ci doar sa fac o plimbare usoara si sa ma relaxez intr-un loc racoros. Tamina este locul ideal pentru asa ceva pentru ca ofera umbra si racoare. Peretii de catarare de la Tamina sunt foarte apreciati de alpinisti in zilele fierbinti de vara. M-am catarat si eu acolo vara trecuta. Tot acolo am avut parte si de prima mea cadere in coarda (lucru memorabil, din fericire fara urmari grave 🙂 ). Punctul principal de atractie la Tamina este canionul (puteti gasi aici o scurta descriere: http://www.tamina.ro/cascada-tamina). Este similar cu canionul „Sapte Scari”, dar mai mic. Canionul este foarte racoros, exact ce-mi trebuia mie ca sa scap de arsita de astazi.

Cand am coborat spre canion, m-am intalnit cu doi baieti de la sala, care tocmai terminasera catararea si isi strangeau coarda. Am schimbat cateva vorbe cu ei (mi-au spus ca a fost racoare acolo toata ziua – aviz amatorilor !), dupa care am intrat in canion si am facut cateva poze. Dupa vreo jumate de ora de catarare prin canion, am iesit si am urcat mai departe spre cabana forestiera din padure. M-am plimbat mai sus de cabana (spre stanga) si am adunat flori de camp. Pe la ora 19 am luat-o usurel la vale. Era inca lume pe traseu la ora aceea. La cabana forestiera m-am intalnit cu un grup de 4 tineri care tocmai coborasera de pe Piatra Mare. Cand eram aproape de iesirea in DN1, m-am intalnit cu 3 tineri din Bacau care voiau sa urce spre Tamina; mi-au cerut cateva informatii cu privire la traseu si le-am spus ca poteca marcata cu banda albastra este mult mai rapida decat drumul forestier.

La ora 20 eram deja acasa. A fost o plimbare lejera, dar foarte binefacatoare. Nu pot spune ca mi-am luat cu adevarat „doza”, dar ma simt mult mai bine pentru ca am fost in mijlocul naturii.

Atat pentru astazi.

Enjoy the pictures!

Această prezentare necesită JavaScript.