Publicat de: Andra Bunea | 10/11/2013

Catarare la Belvedere (10 nov. 2013)

Astazi am avut din nou parte de o zi superba, cu maxime de 14-15 grade in zona Brasovului. Inca de dimineata, de cand am vazut cerul senin, mi-am imaginat ca baietii (Razvan si Traian) vor iesi la catarare. L-am sunat pe Traian ca sa aflu detalii: mi-a spus ca se vor catara la Belvedere; plecarea in jur de ora 12 de la Decathlon.

A fost un pic cam din scurt pentru mine (am mers dimineata la biserica), dar m-am grabit si am reusit sa ajung la Decathlon la ora stabilita. In afara de Traian si Simona, care plecasera deja spre Predeal, ni s-au alaturat Gaboru’ si sotia lui (Marina). Am mers cu Suzuka pana la cabana Belvedere, dupa care am urcat prin padure pe un drum forestier desfundat si plin de noroi.

Cand am ajuns la perete, am constatat ca era multa lume la catarare (vreo 7-8 oameni). Era foarte placut pentru ca soarele batea chiar pe peretele de catarare. Eram cu totii constienti ca este cam ultima ocazie de catarare din toamna asta. De maine se innoreaza si vin ploile, iar din 20 nov. vine zapada.

Am desfasurat materialul. S-a catarat mai intai Razvan cap de coarda pe “Clasic” (5c), urmat de Traian tot cap de coarda. Dupa asta, m-am catarat si eu in mansa. M-am mai catarat pe acest traseu pe 17 august (detalii aici: https://andrabunea.wordpress.com/2013/08/17/catarare-la-belvedere). Inca de atunci aveam dorinta sa-l fac cap de coarda. Am sperat ca astazi va fi momentul potrivit. Am inceput insa cu o catarare in mansa pentru  incalzire. Am constatat insa ca mainile nu ma ajuta foarte mult (sa fie oare de vina catararea de ieri pe Valea Comorilor ?!), asa ca am decis sa-l mai fac inca o data tot in mansa (vorba lui Traian: trebuie sa te dai de multe ori pe el in mansa pana il inveti bine, si apoi te dai cap fara probleme).

Baietii s-au mai catarat pe vreo doua trasee de 6a. Am incercat sa urc si eu in mansa pe un 6a, insa am abandonat dupa o treime din traseu. Dificultatea unui traseu 6a creste exponential fata de un 5c. Mai am inca mult de lucru ca sa ajung sa fac un 6a in mansa. Nu mai este timp in toamna asta, lasam acest obiectiv pentru anul viitor.

Traian a adus si arcul. A montat o tinta improvizata (un bidon de plastic) si a invitat pe toti doritorii sa-si incerce talentul de vanator. Eu nu am fost curioasa sa incerc, insa altii au fost. Printre acestia, Live (Liviu) s-a remarcat in mod net ca si campionul zilei. I s-a dat si o noua porecla cu aceasta ocazie: Livehood (de la Robinhood). Suna bine !

Am plecat de la perete pe la ora 16:40. Soarele trecuse deja dincolo de perete si se facuse dintr-o data foarte frig. Ne-am bucurat totusi sa profitam de aceasta ultima zi de catarare din toamna asta. Am reusit sa fac si cateva poze superbe cu Bucegii de sus din perete. Va las acum sa le admirati.

Această prezentare necesită JavaScript.