Publicat de: Andra Bunea | 15/03/2014

Catarare in Cheile Rasnoavei (15 martie 2014)

Astazi am iesit din nou la catarare, in aceeasi formula ca acum trei saptamani: eu, Sebi si Bogdan. Am avut parte de o vreme superba in Cheile Rasnoavei. A fost atat de cald, incat baietii s-au catarat la bustul gol. Nu am ajuns prea devreme la perete pentru ca dimineata am mers mai intai la cursul de ghizi locali, care a tinut destul de mult (am plecat din Brasov in jur de ora 12). Cert este ca la ora 13 eram deja in perete, gata de catarare.

Ne-am catarat mai intai in zona „Metal Expert”, unde sunt doua trasee accesibile, numai bune de incalzire: „Atentie la buzunare” si „Duda” (ambele 5a). Am mai catarat cap de coarda aceste trasee, dar a fost o buna ocazie de antrenament s-o fac din nou. De fapt am mers acolo in primul rand ca sa le ofer baietilor ocazia sa se catere si ei cap de coarda pe aceste trasee.

Am catarat mai intai traseul din dreapta („Duda”), care urca printr-o fisura si necesita catarare cu „bavareza” (tehnica de catarare prin opozitie, constand in actiunea prizelor de mana si apasarea in prizele de picior). Dupa mine s-au dat si baietii in mansa pe acest traseu. Dupa asta am pus coarda pe traseul din stanga („Atentie la buzunare”), care mi se pare un pic mai usor decat „Duda”. Fiind mai usor decat celalalt, i-am incurajat pe baieti sa se dea cap mai intai pe acest traseu. Sebi a reusit sa ajunga pana sus fara probleme. A fost prima lui urcare cap de coarda pe un traseu de escalada – felicitari Sebi! Bogdan a abandonat cu o treime inainte de top pentru ca il strangeau ingrozitor papucii de catarare si nu a mai rezistat.

Intre timp a mai aparut o echipa de cataratori (era foarte multa lume in Chei, ceea nu ma mira avand in vedere temperaturile deja estivale de care am avut parte). Dupa putin timp a mai aparut cineva, de data asta o persoana cunoscuta: Nusu de la AGMR impreuna cu fiul lui Teodor. Am schimbat cateva cuvinte si am aflat ca va fi si el saptamana viitoare in tabara de iarna de la Padina. M-am bucurat sa aud asta. Pentru inceput, Nusu s-a catarat (asigurat de fiul sau) pe un traseu din sectorul din dreapta al peretelui „Metal Expert”.

Echipa care aparuse inaintea lui Nusu s-a instalat in dreapta noastra pe „Duda”. Cand am terminat noi cu „Atentie la buzunare”, ceilalti de-abia pusesera coarda pe „Duda” si urmau sa se mai dea doua persoane in mansa. In aceste conditii, nu avea nici un rost sa mai stam pe-acolo, asa ca am vrut sa mergem spre un alt sector de catarare care se afla putin mai sus (Postavaru Right Sector). Eu m-am mai catarat pe acest perete impreuna cu Razvan si Traian in iulie 2012, insa atunci urcasem din drumul forestier. De data asta am vrut sa scurtam putin (sa nu mai coboram in drumul forestier si sa urcam din nou), asa ca am luat-o pe poteca de la baza peretilor stancosi. Am mers vreo 10-15 minute, dar nu gaseam peretele cu pricina. Am balaurit putin prin zona, dar tot n-am dat de el. Se pare ca peretele este cu mult mai sus decat am crezut eu. Din fericire, baietii au fost draguti si nu m-au injurat pentru balaureala prin padure (cel putin nu cu voce tare 🙂 )

In cele din urma am hotarat sa coboram si sa mai facem ceva la stanca numita „Bolovanul prostului”. Aici era instalata o echipa numeroasa, care pusese coarda pe „Traseul scurt” (5c). Portiunea de jos a traseului era de fapt bucata de 5c (aproximativ o treime din traseu); dupa aceea, traseul nu era mai dificil decat un 5a obisnuit. In partea superioara, asigurarea se facea „la copac” (nu exista top propriu-zis). Ne-am gandit ca ar fi o treaba buna sa punem si noi coarda acolo si sa ne dam in mansa pe acel 5c. Bogdan a urcat cap pe traseul de initiere din stanga (5a) si a fixat coarda de acelasi copac ca si echipa de langa noi (cu care am colaborat de altfel excelent).

Dupa aceea, am urcat eu in mansa pe traseul cu bucata de 5c. Bucata dificila se putea ocoli prin stanga, dar nu voiam sa fac asta. Dimpotriva, voiam sa ma antrenez pe un 5c, pentru ca doresc sa catar in viitorul apropiat 5c cap de coarda. Intrarea in traseu mi s-a parut dificila, dar am perseverat si am reusit pana la urma sa trec cu bine. Dupa mine s-a dat Sebi, care a strans materialul (era trecut de ora 18 si incepea deja sa se intunece). Ne-am declarat foarte multumiti de antrenamentul de astazi si foarte dornici sa revenim aici cat mai curand pentru a incerca si celelalte trasee (din peretele pe care nu l-am gasit azi).

Maine este zi de odihna si de facut bagaje, pentru ca de luni pana joi (17-20 martie) voi merge la Padina, la tabara de iarna organizata de AGMR. De-abia astept !

Această prezentare necesită JavaScript.