Publicat de: Andra Bunea | 07/06/2014

Catarare la “Cariera” in Pietrele lui Solomon (7 iunie 2014)

Incep cu o scurta introducere la catararea de azi. Ausizem de mult timp de Pietrele lui Solomon (zona de catarare si gratare de langa Brasov, mai sus de Schei), dar nu am ajuns acolo la catarare pana acum 2 saptamani. Asta s-a intamplat intr-o duminica, dupa ce sambata catarasem jumate din Creasta Generalului.

Am vorbit atunci cu Irina si am intrebat-o daca iese cineva la catarare duminica; mi-a zis ca ei se duc la Belvedere, dar sunt doua persoane care merg la Pietrele lui Solomon la “Merisor” (Daniela si Mihai Badescu). M-am dus deci sa-i caut pe cei doi. Inainte sa dau de ei, m-am intalnit cu Bogdan Mazalu (coleg la cursul de ghizi montani), care era cu o gasca de prieteni si se catarau la “Cariera”. Printre ei se afla si Alex, care mi-a zis ca pot sa vin sa ma catar cu ei. Pana la urma asta am si facut pentru ca la “Merisor” nu aveam cu cine sa fac echipa.

Alex pusese coarda pe “Diedrul” (5c+) si se pregatea acum Bogdan sa urce in mansa. Dupa Bogdan m-am dat si eu in mansa. Am fost foarte incantata de acest traseu (era foarte tehnic). Dupa aceea ne-am dus putin mai sus la “Grota”, unde era un traseu 5a+ pe care au putut sa se dea si ceilalti in mansa. M-am dat si eu cap pe acest traseu (nu a fost dificil). Am povestit atunci putin cu Alex de traseele cu mai multe lungimi de coarda din Cheile Rasnoavei; mi-a zis ca vrea sa se dea si el pe asa ceva. I-am zis ca o sa-l sun si poate mergem sa facem ceva pe-acolo.

Saptamana asta l-am sunat pe Alex si l-am intrebat daca ar vrea sa mearga sambata (azi) in Cheile Rasnoavei sa facem Creasta Generalului. Mi-a zis ca da, insa dupa aceea si-a adus aminte ca ii promisese lui Bogdan ca va merge sambata la Pietrele lui Solomon sa-l ajute (Bogdan voia sa aduca la catarare un grup de studenti Erasmus). In aceste conditii, am lasat Creasta Generalului pe alta data si am mers si eu la Pietrele lui Solomon.

Alex a pus mai intai coarda pe “Diedru”, dupa care s-au dat in mansa studentii care au venit cu Bogdan. Am dat si eu o mana de ajutor la asigurare. Un pic mai tarziu, Alex s-a gandit ca ar fi bine sa puna o mansa si pe “Fata gri” (6a+ in gradul francez, 7- grad romanesc), pe care tocmai il facuse ieri cap de coarda. El voia sa mearga prin padure si sa puna coarda de sus, dar am reusit sa-l conving sa se catere si sa o puna ca la carte. Dupa ce a pus-o, mi-a zis ca i s-a parut mai usor decat ieri. Traseul avea acelasi grad bineinteles, dar cu cat te dai mai mult, cu atat devii mai bun si ti se pare mai usor.

S-au dat apoi cativa baieti pe “Fata gri”. Mi-am exprimat si eu dorinta de a ma da, desi acest grad este peste capacitatile mele actuale. Insa imi plac provocarile pentru ca ma ajuta sa imi depasesc nivelul. Pot spune ca a fost cel mai dificil traseu de pana acum catarat in mansa. Am mai catarat un 6a- pe Tampa, dar acesta a fost net superior ca dificultate. Au fost cateva momente in care simteam ca nu mai pot avansa, dar mi-am dorit foarte mult sa-l fac pana la capat; asa ca am luptat cu mine si cu stanca pana cand am reusit sa-l termin. M-am bucurat de aceasta realizare, dar am inteles de asemenea ca mai am mult de lucru ca sa catar un 7- ca la carte (astazi m-am cam chinuit, m-am odihnit in coarda de nenumarate ori).

Intre timp venise si ploaia, asa ca ne-am strans echipamentul si am plecat. Acum astept cu nerabdare un weekend insorit ca sa putem face Creasta Generalului da capo al fine !

Această prezentare necesită JavaScript.