Publicat de: Andra Bunea | 08/06/2014

Creasta Generalului da capo al fine (8 iunie 2014)

Astazi am reusit in sfarsit sa catar Creasta Generalului pana la capat. Dupa tentativa de acum 2 saptamani, cand am urcat doar 5 lungimi de coarda (LC), dupa care ne-a alungat ploaia, am tot dorit sa ajung din nou in Cheile Rasnoavei ca sa termin ce am inceput. Intre timp am dat de Alex, care isi dorea si el sa faca Creasta Generalului; mai ramanea doar sa gasim ziua perfecta (fara ploaie) ca sa ne putem duce planul la indeplinire. Eu ii propusesem lui Alex sa mergem ieri, dar nu s-a putut pentru ca el ii promisese lui Bogdan ca il va ajuta in Pietrele lui Solomon cu studentii Erasmus (vezi RT-ul de ieri). In mintea mea am lasat Creasta Generalului pe sambata viitoare. Nici nu imi imaginam ca astazi voi reusi sa fac Creasta. Ideea i-a apartinut in intregime lui Alex, care vazand ca este vreme frumoasa, mi-a trimis azi-dimineata un mesaj cu intrebarea “facem Creasta Generalului ?”

M-a cam luat pe nepregatite pentru ca nu prea ies duminica pe munte (merg la biserica), dar m-am gandit ca poate azi e momentul sa bifez acest traseu, asa ca am raspuns pozitiv. M-am echipat foarte repede, am trecut sa-l iau pe Alex si la ora 9 eram deja in traseu. Am catarat Creasta cu cap schimbat. Alex a avut onoarea sa deschida si sa termine traseul (a facut prima si ultima LC, plus alte cateva pe parcurs). Au fost in total 10 LC (exact asa cum scrie in carte), pe care noi le-am facut in aproape 5 ore.

A fost un traseu superb, a meritat sa-l fac pana la capat. Portiunea superioara mi s-a parut cea mai frumoasa, poate si pentru ca oferea o panorama superba asupra Bucegilor si Pietrei Craiului.

Alex a fost si el foarte incantat de traseu. Dupa ce am ajuns la crucea din varf, am mancat si am strans coarda. In jur de 14:30 am inceput coborarea prin padure. Pe la 15 fara ceva eram in drumul forestier si nu prea stiam ce sa facem. Nu am fi vrut sa plecam asa de repede. Mai erau cativa prieteni la catarare in Postavaru (Sectorul D), dar nu ne-am dus acolo.

Am luat-o pana la urma spre intrarea in Chei si ne-am oprit la Bolovanul Prostului. Alex a pus acolo ochii pe un traseu fain (Pacientul Englez, 5c) si s-a catarat cap de coarda. Am reusit apoi sa-l catar si eu in mansa, desi cam chinuit (cu cateva momente de odihnire in coarda). M-am bucurat totusi ca l-am facut, am simtit ca am tras de mine si asta ma ajuta sa progresez. Dupa mine, s-a mai dat o data Alex in mansa pentru ca a vrut sa incerce alte prize. Cand a terminat, se facuse aproape ora 17, asa ca am strans materialul si am luat-o spre masina. Numai bine ca ne-am intalnit cu Irina, Dani si Daniela, care se intoarceau de la catarare din Sectorul D. Am mers impreuna pana la masini, dupa care ne-am luat ramas bun si ne-am indreptat spre casa. La ora 18 eram deja acasa, foarte incantata de realizarea de azi.

Intre timp, Alex mi-a confirmat ca vrea si el sa vina pe Eiger si Matterhorn, ceea ce m-a bucurat foarte mult pentru ca aveam mare nevoie de un cap de coarda competent pentru aceasta expeditie. Astazi, dupa ce l-am vazut cum se misca pe mai multe lungimi de coarda, pot spune intr-adevar ca el este omul potrivit pentru acest rol. Impreuna cu Victor si Cosmin (care si-au manifestat de asemenea dorinta de a veni) suntem 4 persoane, numarul perfect pentru aceasta expeditie: putem face 2 corzi de cate 2 persoane si vom avea cel mai bun cost la deplasarea cu masina. A ramas sa ne vedem toti luni seara la sala si sa punem la punct un plan de antrenament intensiv pentru expeditia din august. In viitorul apropiat as vrea sa facem un traseu pe V. Bucsoiului la coltari si piolet ca sa ne antrenam cat mai este inca zapada. Mai multe despre antrenamentele noastre in rapoartele de tura viitoare.

Va invit acum sa admirati pozele facute pe Creasta Generalului.

Această prezentare necesită JavaScript.