Publicat de: Andra Bunea | 22/08/2016

Catarare la Tamina + recuperarea buclelor pe ploaie (20 august 2016)

Imi doream foarte mult sa ajung inca o data la Tamina in vara asta pentru ca aveam o „restanta” acolo. La iesirea precedenta (2 iulie 2016 – nu am scris raport de tura atunci) am catarat in mansa traseul „More than a feeling” (6b, 20m). Inca de atunci mi-am propus ca la urmatoarea incursiune sa incerc „More than a feeling” cap de coarda. Asteptam cu nerabdare acest eveniment pentru ca urma sa fie primul meu 6b cap de coarda. Ma simteam pregatita pentru asa ceva dupa ce am catarat weekendul trecut in Cheile Dambovicioarei „Borcanul” (6a+, 25 m).

Pentru weekendul 20-21 august planificasem initial o iesire in Fagaras, insa pentru asta depindeam de vreme. Intrucat se anuntau ploi in weekend, am reconfigurat tura mai aproape de casa. In cele din urma am decis sa iesim doar sambata pentru ca fiecare dintre noi avea ceva de facut duminica. Am propus sa mergem la Tamina, mizand pe o prognoza favorabila. Au participat Sebi, Cosmin si Anca.

Nu am putut pleca de la prima ora, asa ca am ajuns la perete abia pe la 13. Ne-am dus direct la Faleza Mare si am lasat rucsacii in grota de sub surplomba, ca sa nu se ude in caz ca incepe ploaia. Eu m-am incalzit pe „Easy go” (5c, 12 m) asigurata de Sebi, iar Cosmin pe „Gosip” (5b, 12 m) asigurat de Anca. Odata puse buclele, Sebi s-a dat in mansa pe „Easy go”, iar Anca pe „Gossip”.

Tinta mea era „More than a feeling”, asa ca l-am rugat pe Cosmin sa puna el buclele ca sa ma pot da si eu cap cu buclele puse. Intre timp se innorase si incepuse sa picure usor. Dupa ce a pus Cosmin buclele, m-am bagat imediat sa ma catar de teama ca incepe ploaia si nu mai apuc sa ma dau. Era prima data cand incercam un 6b cap de coarda si aveam ceva emotii. Insa imi aminteam ca data trecuta (cand l-am facut in mansa), nu mi s-a parut extrem de dificil. Asta mi-a dat curaj sa incerc sa-l fac cap.

Dar nu am reusit sa-l termin din cauza ploii (am asigurat 6 bucle din 8). Eram deja in partea a doua a traseului cand a inceput sa ploua torential. Insa nu m-am dat batuta. Mi-am zis ca forma stancii si copacii joaca rol de umbrela, asa ca voi putea sa ajung pana sus. A mers o vreme, insa la pasul de sub penultima bucla (dupa care urmeaza topul), am inceput sa patinez. Aveam mare nevoie sa stau bine pe picioare acolo, dar nu mai puteam sa incarc prizele pentru ca stanca era uda. Am incercat de cateva ori, cu acelasi rezultat. Intre timp ploaia se intetise, asa ca nu am avut alta solutie decat sa cobor. Asta e, n-a fost sa fie din prima !!

Am lasat buclele pe traseu in ideea ca ploaia se va opri repede si va urca apoi Cosmin sa le recupereze. Insa ploaia avea alt plan !! Am strans tot echipamentul si ne-am adapostit in grota. Sebi s-a apucat de strans lemne si a facut focul, asa ca ne-am incalzit cat am asteptat sa stea ploaia. Si am avut de asteptat: vreo ora jumate. In acest timp am mancat si l-am ajutat pe Sebi sa gaseasca lemne de foc. Desi ploua, era foarte frumos si ne simteam foarte bine. Natura este frumoasa pe orice fel de vreme, totul e sa ai ochi sa o vezi.

Eu nu mi-am exprimat temerile cu voce tare, insa eram ingrijorata ca nu vom putea sa recuperam buclele (erau buclele mele). Imi faceam deja scenarii ca va trebui sa venim a doua zi dupa ele, asta in caz ca duminica nu va ploua. La un moment dat, Cosmin si Anca au inceput sa povesteasca despre un filmulet de pe youtube care prezinta un sistem de asigurare artificial, care iti permite sa pui bucle pe un traseu dificil sau sa recuperezi buclele ramase in perete. Pentru asta era insa nevoie de un bat special. Dar de unde sa facem rost de bat ?! Cosmin era insa de alta perere: putem improviza !!

Zis si facut: s-a dus in padure si a cautat un bat suficient de lung (vreo 2,5 m). Urma sa foloseasca acest bat ca sa agate alte bucle in cele existente (cu coarda pusa in caraba de jos a buclei), si sa urce apoi pe coarda. Bucla trebuia sa fie prinsa de bat cu banda adeziva (asa cum se vede in filmuletele de mai jos).

In jur de 17:00, cand ploaia se mai domolise putin, Cosmin a trecut la actiune. Nu eram siguri ca o sa mearga, dar merita sa incercam. Eu l-am asigurat pe Cosmin in timp ce Anca a filmat evenimentul. La un moment dat Cosmin a protestat impotriva filmarii, dar eu si Anca am sustinut ca merita sa filmam pentru ca ar putea fi de folos si altora sa afle despre sistem si sa vada cum functioneaza.

Actiunea a durat in jur de 30 minute, dar a meritat. Sistemul improvizat de catarare artificiala a functionat excelent, asa ca am plecat cu buclele acasa. L-am felicitat pe Cosmin pentru reusita si l-am declarat eroul zilei !!

De data asta nu am prea multe poze, insa compensez cu 2 filmulete care surprind actiunea lui Cosmin. Enjoy !

Partea 1:

Partea a 2-a:

Această prezentare necesită JavaScript.