Publicat de: Andra Bunea | 06/05/2017

Timisu de Sus – Postavaru – Muchia Cheii (6 mai 2017)

Weekendul acesta m-am jucat din nou de-a „soarecele si pisica” cu prognoza meteo ! Se anuntau iar ploi insemnate cantitativ, insotite de descarcari electrice, insa nu a fost nimic din toate astea in zona Brasov. Dupa pacaleala de sambata trecuta (cand nu am iesit pe munte pentru ca prognoza arata ploaie in Bucegi, dar in realitate a plouat foarte putin), mi-am zis: „nu ma mai las inselata de ce zic meteorologii”. Am observat ca prognoza difera de la un site la altul, si chiar pe acelasi site s-a schimbat de cateva ori in aceeasi zi. E clar ! Astia habar n-au ce va fi. Deci nu ma mai iau dupa ei.

Intentionam sa merg in Bucegi. Azi dimineata (sambata) m-am trezit la 6:30. Afara era senin, asa ca m-am pregatit de drum. Am constatat ca era senin in Postavaru, dar innorat in Bucegi. In aceste conditii, mi-am schimbat imediat planul: o sa urc in Postavaru si las Bucegii pentru data viitoare. Am scos imediat din „maneca” un traseu interesant: ce-ar fi sa termin eu de parcurs Muchia Cheii, pe care am facut-o doar pe jumate anul trecut in iulie cu Iosif ? Atunci ne-am retras din lipsa de timp. Insa mi-a placut foarte mult salbaticia zonei si peisajul superb pe care il ofera, asa ca imi doream sa reusesc s-o parcurg in intregime.

Am plecat la 8:00 din Timisu de Sus pe triunghi rosu, iar la 8:35 am ajuns pe Saua Calului (1040 m). Am continuat pe banda galbena spre Postavaru. La 9:45 am ajuns in Poiana „Trei fetite” (1630 m). Nu am mai urcat pana pe vf. Postavaru (am fost de multe ori), ci am facut imediat stanga si am intrat pe Muchia Cheii. Am mai mers putin si apoi am facut pauza. Era cald, insa din fericire adia un pic vantul. Am avut din nou parte de munte personal (eram singura pe acolo), ceea ce imi place foarte mult.

Am mers in cea mai mare parte pe muchie sau in apropierea ei. Dupa vreo ora am ajuns la locul de unde am coborat anul trecut cu Iosif (in stanga Peretelui Animalelor cum privesti de jos). Insa de data asta voiam sa vad ce e mai departe, asa ca am continuat. De mentionat ca pana sa ajung la locul unde ne-am retras anul trecut, am dat de cateva resturi ale epavei planorului care a cazut in Postavaru in iulie 2015 si pe care l-au gasit abia dupa vreao 8 luni sub Muchia Cheii. Bucatile erau legate si acoperite cu o prelata, care a fost intre timp sfasiata de vant sau de animale. Am facut cateva poze si am plecat mai departe.

In tot acest timp soarele a stralucit cu putere in zona Postavaru, in timp ce Bucegii erau in nori. M-am felicitat pentru alegerea mea inspirata. Am continuat sa urc si sa cobor mai multe culmi. Acolo unde nu se putea merge direct pe muchie, o luam prin padure, insa reveneam imediat in apropierea muchiei cand aveam ocazia. Am mers tot asa pana cand am ajuns la o creasta stancoasa, strajuita de padure in ambele parti. Nu mai puteam sa vad ce e sub mine si prin urmare, nu stiam cat mai am de mers pana la Sentinela Cheii (intrarea in Cheile Rasnoavei). Muchia respectiva era din ce in ce mai ingusta si abrupta. Am continuat asa pana cand nu mai puteam sa merg pe muchia stancosa. M-am descatarat de cateva ori, dar nu mai puteam inainta (devenea prea periculos).

La un moment dat am vazut o potecuta in stanga crestei abrupte si mi-am zis: „cel mai bine ar fi s-o iau la vale”. Era in jur de ora 13. Am mers putin pe acea potecuta, dupa care am pierdut-o. Nu se mai vedea nimic. Am ajuns intr-o zona cu copaci si stanci, asa ca am inceput sa ma descatar printre ei. La un moment dat am vazut in fata mea o rupere de panta, asa ca m-am repliat spre stanga. Din fericire am reusit sa cobor intr-un valcel stancos, care avea o panta acceptabila. Am vazut in jurul meu pereti verticali, dar tot nu puteam sa-mi dau seama unde sunt. Am mai coborat putin si am ajuns la o zona cu mult grohotis.

Am vazut spre dreapta spituri pe un perete, apoi o poteca mai jos. Am mai coborat putin si ce sa vezi ?! Era lume la catarare. Am recunoscut imediat zona: iesisem la sectorul D. M-am bucurat foarte mult sa fiu din nou pe teren cunoscut. I-am salutat pe cataratori (Castoru cu sotia, Iulia etc.) si i-am felicitat pentru ideea excelenta de a veni la cocot in Rasnoave (vremea era ideala pentru asa ceva). Un pic mai jos l-am vazut pe Razvan Spiridonescu (fost instructor de la cursul de ghizi). M-am dus sa vorbesc cu el. Era cu cativa cursanti la un atelier de escalada. Corzile erau puse pe 2 trasee usoare (5a si 5c). Cei 4 cursanti se dadea pe rand pe aceste 2 trasee. Imi lasa gura apa sa ma carat si eu un pic, dar nu aveam echipametul cu mine, asa ca n-am zis nimic. Razvan a lansat insa o vorba, de care m-am agatat imediat: „daca aveai ham, puteai sa te dai si tu”. La care singura fata din grup zice: „pot sa-i dau eu ham”. Bineinteles ca nu am refuzat o astfel de oferta !

Am asteptat sa coboare si am luat hamul. Mi-a imprumutat si espadrilele ei, care imi erau mari, dar am strans bine cele 2 barete velcros si macar nu-mi cadeau din picioare. S-a eliberat mai intai traseul 5a, asa ca m-am dat pe el in mansa pentru incalzire. Dupa asta, l-am rugat pe Razvan sa ma asigure ca sa ma dau cap pe 5c. A fost foarte amabil si m-a asigurat. Am terminat destul de repede (il mai facusem cap), asa ca i-am lasat din nou pe cursanti sa se dea. Le-am multumit foarte mult pentru amabilitate si ajutor si am luat-o la vale la 14:40. Iata deci ca am avut parte si de catarare. Ce zi perfecta !!

Drumul de intoarcere a fost destul de usor. La ora 16:00 eram inapoi in Timisu de Sus, dupa un traseu de 8 ore. Vremea era in continuare frumoasa in Postavaru, in timp ce Bucegii erau tot in nori. M-am bucurat ca am fost pe faza si am putut sa petrec inca o zi superba pe munte. Am ajuns devreme acasa, asa ca am avut timp sa scriu si raportul de tura !

Această prezentare necesită JavaScript.

 

 

Lasă un răspuns

Categorii

