Publicat de: Andra Bunea | 20/05/2017

Catarare la Faleza Mica din Magura (20 mai 2017)

Saptamana asta am lansat un apel pe email cu propunerea de a iesi la catarare. Nu prea stiam unde sa merg (asa e cand ai prea multe optiuni 🙂 ), asa ca i-am intrebat pe baieti ce prefera. Cosmin mi-a spus ca ar incerca o zona noua, cum ar fi falezele din Magura (detalii aici: http://www.romaniaquest.com/climbing/topo/Romania/Regiunea-Centrala/Masivul-Piatra-Craiului–Zarnesti/Magura). Intrucat nu ma mai catarasem niciodata acolo, am acceptat imediat. Alin -desi se mai catarase in Magura (la Faleza Mica)- a fost interesat si el de iesire. Am reusit sa ne strangem pana la urma 6 persoane (ni s-au alaturat Anca, Victor si Miki).

In jur de 9:15 eu si Alin am ajuns in Zarnesti la Fantana lui Botorog, unde i-am asteptat pe ceilalti. Am facut apoi stanga si am urcat spre Magura pe drumul forestier. Ii cerusem cateva indicatii lui Traian-Gratiosu’ (care s-a caratat acolo in urma cu cativa ani) si aveam deja unele repere pentru orientare. Dupa ce am trecut de biserica, am mai mers putin, apoi am iesit de pe drumul principal spre stanga. Am lasat masinile pe marginea drumului si am inceput sa urcam spre Faleza Mare.

As vrea sa mentionez ca nu prea am luat in seama prognoza. Se anuntau precipitatii slabe dupa-amiaza, dar stiind ca in ultima vreme meteorologii nu prea au nimerit prognoza, am preferat sa-mi vad de planul meu si sa-i ignor. Eram foarte pozitiva cu privire la vreme (si ceilalti la fel). De fiecare data cand se innora putin, le spuneam: „nu va faceti griji, doar se plimba norii, dar nu o sa ploua”. Asa a fost pana in jur de 13:30…

Nu ne-a fost greu sa ajungem la Faleza Mare, pentru ca se vedea de jos. O stiam din poze, asa ca am recunoscut-o usor. Insa odata ajunsi acolo, am observat ca era destul de umeda. Pe langa asta, majoritatea traseelor sunt grele. Am decis sa mai urcam putin si sa ne cataram la Faleza Mica. Insa nici unul dintre noi nu stia cum se ajunge acolo (data trecuta Alin a ajuns din alta parte), asa ca am balaurit vreo jumate de ora ca sa cautam Faleza Mica. La un moment dat, eu si Cosmin am urcat in creasta de deasupra Falezei Mari ca sa avem o vizibilitate mai buna. Abia de acolo am vazut ca mai este o stanca izolata spre stanga (cum privesti de jos), mult mai sus decat Faleza Mare. Cand am ajuns la ea, am recunoscut imaginile pe care le vazusem in poze. Era in jur de 10:40.

Ne-am uitat la topo-ul din cartea lui Ciprian Draghici (http://www.romaniaquest.com/climbing/topo/Romania/Regiunea-Centrala/Masivul-Piatra-Craiului–Zarnesti/Magura/Faleza-Mica) si am decis sa ne incalzim pe 2 trasee 5a. Victor si Cosmin s-au incalzit pe „Uranus” (traseul 6), in timp ce eu si Alin ne-am incalzit pe „Neptun” (traseul 7). Dupa asta, le-am lasat pe fete sa se dea mansa pe aceste trasee, in timp ce noi am trecut la treburi mai „serioase”: Cosmin s-a dat cap pe traseul 2 „Carul Mic” (6a+), iar Alin pe traseul 5 „Vega” (6b). Dupa Alin m-am dat si eu cap cu buclele puse pe „Vega”, dar nu l-am legat, asa ca mi-am propus sa ma odihnesc putin si sa-l mai fac o data. Alin s-a dat inca o data cap pe „Vega” (nu era multumit cum ii iesise prima data), dupa care s-a dat cap cu buclele puse pe traseul 2 („Carul Mic”).

Intre timp norii se tot plimbau pe deasupra noastra, iar noi ii ignoram cu succes. La un moment dat a aparut si soarele si se facuse foarte cald, dar nu a durat prea mult. In schimb, creasta Craiului era acoperita complet de nori. Eram asa de increzatori in evolutia pozitiva a vremii, incat ne-am permis si o scurta pauza pentru clatite cu dulceata (multumim Miki pentru clatite si Anca pentru dulceata !).

Cand ne-am apucat din nou de treaba (eu reluasem catararea pe „Vega”), o aud pe Anca: „ia uite ce nor vine. Cred ca asta nu ne mai iarta !” Cateva minute mai tarziu am simtit ca picura, dar nu m-am descurajat. M-am gandit ca sunt cateva picaturi trecatoare. Doar asa zicea prognoza: 0,5 l/mp in intervalul 12-14. Insa ploaia s-a intensificat, asa ca m-am dat jos si l-am lasat pe Alin sa stranga buclele. In partea cealalta, Cosmin strangea buclele de pe „Carul Mic”, in timp ce Miki se dadea mansa pe „Uranus”.

„Hai, repede, repede !” se auzea din toate partile. Incepuse sa ploua tare. Am strans materialul cat am putut de repede si am luat-o la vale. Din fericire, nu a inceput sa ploua torential decat dupa ce ajunsesem deja la masini si ne aflam pe drumul spre casa. Asa ca am scapat relativ usor. La intoarcere nu am mai mers prin Zarnesti, ci am continuat spre Moieciu de Jos, de unde am facut stanga spre Bran. Cand am ajuns in Bran, turna deja cu galeata si am avut de infruntat o mini-viitura pe sosea. Ii compatimeam pe cei care au avut „inspiratia” sa urce in Crai.

In jur de ora 15 am ajuns cu bine in Brasov, unde plouase putin si incepea sa se insenineze. De data asta am pierdut pariul cu vremea 😦 , insa ma bucur ca am iesit totusi din casa si ca am descoperit o faleza noua. Alin zicea ca este foarte frumos toamna in Magura, asa ca sper sa ajungem din nou in anotimpul culorilor pastel si sa facem si celelalte trasee de la Faleza Mica.

Această prezentare necesită JavaScript.