Publicat de: Andra Bunea | 16/04/2018

Catarare in Cheile Rasnoavei la Sector D (14 aprilie 2018)

In ultima vreme nu am mai iesit pe munte din cauza riscului de avalansa. Intrucat s-a incalzit destul de mult, m-am reorientat spre escalada. Acum e sezonul de catarare in Cheile Rasnoavei la Sector D (pana nu se incalzeste prea tare). Am iesit deja o data la Sector D pe 31 martie, insa atunci nu am scris jurnal.

Pentru sambata asta discutasem cu Mihai (Jabon) si Marius sa iesim la catarare, insa nu ne puteam hotara daca sa mergem la Sector D sau la Belvedere. Ne-am decis in cele din urma sa iesim la Sector D pentru ca la Belvedere (Predeal) se anuntau temperaturi scazute. Pana la urma a fost cald peste tot, asa ca ne-am cam „prajit” la Sector D. Ar fi fost ideal de mers la Belvedere. Insa nu ne-a parut rau ca am fost la Sector D: am incercat trasee noi, si pe deasupra ne-am intalnit cu multa lume de la sala de catarare + cativa amici din Bucuresti.

Am ajuns la perete in jur de 11. Erau deja acolo Daniela si Selma, care se incalzeau pe „Cald si bine” (5a). Noi ne-am incalzit pe muchia din dreapta: „Greedo”, 6a+ pe prima lungime (traseul continua pana sus si are gradul 7b+ in a doua jumatate). Mihai a adus hamacul si l-a instalat la umbra. Acest „bonus” a fost foarte apreciat: in timp ce 2 se dadeau, al treilea se relaxa in hamac ! Dupa ce ne-am dat toti cap pe prima lungime din „Greedo”, ne-am deplasat spre dreapta si ne-am instalat la baza traseului „Bradut” (25m, 6b). Baietii s-au dat cap pe el (Jabon chiar de 2 ori !!), insa pentru mine era un pic cam tare, asa ca m-am dat in mansa.

Intre timp au mai aparut cativa cunoscuti de la sala (Marius Simandan, Bernard & Raluca, Tibi, Andrei, etc.). Au venit de asemenea cativa cataratori din Bucuresti, pe care Jabon ii cunostea foarte bine. Pana la urma, desi a fost cald in cea mai mare parte a zilei, a fost fain sa ne strangem o gasca asa de mare si sa revedem prieteni vechi.

Dupa ce am terminat cu „Bradut” si dupa pauza de rigoare in hamac, ne-am mutat in stanga la „Apophis” (8b? daca este facut pana sus; noi ne-am dat pe prima lungime, care dupa parerea mea este un 6b+). Ne dadusem si acum 2 saptamani pe „Apophis” (Mihai cap, eu si Marius in mansa). De data asta s-a dat si Marius cap, in timp ce eu m-am dat tot mansa (m-am descurcat mai bine decat data trecuta: am reusit sa trec pasul traseului fara sa ma mai ajute cel de jos cu coarda). Marius a incercat in mansa si varianta din dreapta (un 7a dupa parerea mea).

Intrucat era inca devreme (17:20), ne-am zis ca mai este loc pentru un traseu, asa ca ne-am dus si mai in stanga la Sector B (Turnuletul). Acolo Jabon a pus buclele pe „Liviu” (18 m, 5c), un traseu superb cu bavareza pe o fisura. M-am dat dupa aceea si eu cap cu buclele puse. Marius isi dorea ceva mai provocator, asa ca s-a dat cap pe „Blue water” (6b+). N-a reusit sa-l termine pentru ca era deja obosit.

Ne-am retras de la faleza in jur de 19:20, insa am mai stat putin la foisorul de langa rau, unde am povestit cu ceilalti amici din Bucuresti. Pe la 8 fara 10 am plecat spre Brasov, obositi dar incantati dupa o zi atat de „rodnica” la catarare. Am convenit ca urmatoarea iesire sa fie la Belvedere, daca ne permite si vremea. Pana atunci, va las sa admirati pozele pe care le-am facut sambata.

Această prezentare necesită JavaScript.