Publicat de: Andra Bunea | 20/01/2019

Schi de tura in Muntii Baiului si panorama superba cu Bucegii (18 ian. 2019)

Inca de cand mi-am cumparat schiurile de tura (ian. 2015), mi-am dorit sa traversez Muntii Baiului, nu neaparat pentru ei insisi, cat pentru peisajul pe care il ofera: un prim plan superb asupra Bucegilor.

Prima tentativa in acest sens a avut loc in febr. 2018, cand am reusit traversarea crestei Baiului de la Azuga pana la Sinaia, insa pe ceata si vant, astfel incat visul meu de a vedea Bucegii nu s-a realizat. Am mai avut o incercare sambata trecuta (12 ian), cand am urcat cu Mihai (alias Jabon) pe triunghi albastru dinspre DN1. Prognoza parea sa fie buna (partial noros), insa in realitate a fost ceata toata ziua. Am mers un pic pe creasta spre muchia Zamora (pe care intentionam sa coboram), dar ne-am intors din cauza vantului si a lipsei de vizibilitate.

Mi-a fost clar ca daca vreau sa vad Bucegii din Bai, trebuie sa „vanez” o zi cu vreme perfecta. Orice „partial innorat” in Bai pare sa insemne ceata densa. Joi 17 ian. eram la birou si ma uitam pe prognoza pentru weekend. Imi faceam planuri sa ies sambata in Bucegi si voiam sa vad cum evolueaza vremea. Mi-a tras atentia prognoza pentru vineri: perfect senin in Bucegi si imprejurimi. Mi-am zis: now or never ! Daca astept sa prind vreme buna pentru Bai in weekend, o sa astept mult si bine. Am facut imediat cerere de concediu pentru vineri si l-am intrebat pe Mihai daca isi poate lua si el liber. El n-a putut sa vina, asa ca am decis sa merg singura ca sa profit de vreme.

A fost o decizie excelenta: am avut parte intr-adevar de o zi superba, soare din plin, vant moderat si peisaj magnific cu Bucegii. Am urcat tot pe triunghi albastru din DN1. Am facut cateva poze cu Bucegii la urcarea prin padure, insa asteptam cu nerabdare sa ies in golul alpin, ca sa am panorama completa.

Nu exagerez cand spun ca am fost coplesita de spectacolul oferit de panorama Bucegilor pe fond de cer senin cristal. Mi-a fost teama ca o sa mor de atata frumusete ! Se vedeau atat de bine vaile si valcelele din Bucegi ! Aveam impresia ca pot sa le ating cu mana. Am studiat cu mare atentie starea zapezii, ca sa ma decid pe ce traseu sa merg a doua zi (a se vedea jurnalul urmator: am urcat sambata pe Hornul Coamei).

Am mers pana la statia de telegondola de pe Cazacu, apoi am continuat in directia crestei. Am mers pe creasta pana la intersectia cu marcajul cruce rosie (muchia Zamora), pe care am coborat spre Busteni. Am facut nenumarate pauze pentru poze. Eram singura in creasta Baiului, dar asta mi-a placut foarte mult: aveam din nou parte de munte personal (doar eu si muntele). Am ajuns in Busteni in jur de ora 17.

Las acum pozele sa vorbeasca !

Această prezentare necesită JavaScript.