Publicat de: Andra Bunea | 24/05/2020

Din nou pe munte (mai 2020)

Dupa 2 luni de pauza fortata, am putut sa ies din nou pe munte. Starea de urgenta a luat sfarsit pe 14 mai. Din 15 mai a intrat in vigoare starea de alerta, care permite (din fericire) iesirea din localitate cu scop recreativ (drumetie, alpinism si alte sporturi). In acest jurnal voi descrie cele 4 iesiri pe care le-am realizat din 15 mai pana in prezent.

Nu am stat deloc pe ganduri si am pus la cale o iesire chiar in prima zi cand s-a putut (15 mai). Fiind in timpul saptamanii, nu am avut cu cine sa ies. Insa eu eram libera, asa ca am vrut neaparat sa profit de prima zi de libertate. Mi-am luat la mine coltarii si pioletul de tura, cu speranta ca voi fi capabila sa urc o vale alpina. Am plecat destul de tarziu de acasa. Am urcat spre Diham dinspre DN73A (pe punct rosu). La Diham am facut o pauza copioasa (30 minute) ca sa admir Bucsoiu si Acele Morarului. Imi propusesem sa urc pe V. Adanca si sa traversez apoi pe Brana Acelor spre Acul Mare. Am urcat pana la intrarea in V. Adanca. Era multa zapada, insa nu am avut nevoie de coltari (daca as fi continuat, ar fi trebuit sa-i pun). Odata ajunsa acolo, am reevaluat situatia: era destul de tarziu (14:20) pentru ce intentionam eu sa fac. Insa cel mai important: nu ma simteam in forma pentru o tura lunga (ma miscam incet, oboseam repede). V. Adanca era partial descoperita, ceea ce insemna ca ar fi trebuit sa ma catar cu coltarii pe stanca. Mi-am dat seama ca trebuie s-o iau mai usurel dupa pauza de 2 luni. „Nu e nici o graba (mi-am zis eu), nu are rost sa fortez”. Asa ca am facut cale intoarsa si m-am bucurat de plimbarea in natura.

Sambata m-am odihnit si am rezolvat probleme administrative. Duminica 17 mai am mers la catarare in Prapastia Ursului (Piatra Mare) cu Vali, Petre si Bogdan. Vali este cel care a propus aceasta iesire. Am catarat mai intai cap de coarda traseul „Trei crengute” (5b) in stanga Grotei, apoi cap cu buclele puse „Cu mainile in buzunare” (5a). Am „inspectat” apoi falezele din dreapta ca sa vedem ce am mai putea face, dar nu am gasit nici un traseu potrivit. Cel mai usor traseu era 6b (un pic cam mult pentru noi). Era si un traseu 6a+ (Traseul scoala, 33 m), insa nu puteam sa-l facem cu coarda de 60 m. Asa ca ne-am intors la Grota cu intentia de a catara „Puiul de dihor” (6a+), insa in timp ce ne pregateam, a inceput ploaia. Am strans tot si am coborat.

Marti 19 mai am profitat de vremea buna si am iesit la catarare la Piranha cu Vali. El a propus sa mergem acolo pentru ca voia sa se antreneze pe conglomerat. De data asta am luat si catelul cu mine. Am urcat cap cu schimbul. Am inceput eu pe „Piranha” (5a), dupa care s-a dus Vali cu buclele puse. Pe „Rama” (5b) s-a dus Vali cap, iar eu am urcat cu buclele puse. Pe urmatorul („Omida”, 5c) a fost randul meu. Am reusit sa-l catar pana sus, insa cu vreo 2 odihniri in coarda. Imi atinsesem deja nivelul maxim. Dupa ce l-a catarat si Vali cap cu buclele puse, l-am intrebat daca poate pune mansa pe „Limax” (6a). Eram constienta ca nu l-as putea face cap pana sus, dar imi doream sa-l fac macar mansa (pentru antrenament). Din fericire, Vali a reusit sa puna mansa, asa ca ne-am dat amandoi mansa pe 6a. Vali a reusit sa-l termine, dar eu nu am reusit sa trec de pasul din partea superioara (ma lasasera bratele). M-am declarat multumita cu ce am realizat si mi-am propus sa continui antrenamentul ca sa-mi reintru in forma.

Sambata 23 mai se anunta vreme buna. In nici un caz nu aveam de gand sa stau in casa. Initial vorbisem cu Simona sa facem ceva, dar ea nu a mai putut sa vina, asa ca a trebuit sa reconfigurez tura. Constienta fiind ca inca nu sunt in forma pentru o tura lunga in Bucegi, am decis sa ies la o tura de plimbare si sa iau si catelul. Spoty e super fericit de fiecare data cand il iau la plimbare pe munte. Energia lui este molipsitoare ! De data asta am plecat din Predeal si am urcat pe banda albastra spre Muchia Grecului (din DN73A la stanga pe langa unitatea militara). Atentie la caini (sunt vreo 12), de-abia am reusit sa trecem de ei fara incidente neplacute. Urcarea pe muchie mi-a luat in jur de o ora. Cu putin inainte sa ies in golul alpin (mai exact la intersectia cu triunghiul galben care vine dinspre Azuga), m-am intalnit cu 2 persoane. Ne-am salutat, dupa care tipul ma intreaba: „ai vazut caprioara ?” De fapt (mi-a confirmat cineva), era ciuta. N-o vazusem. Am mai mers putin si am vazut-o mai sus in dreapta. Bineinteles ca am scos aparatul foto sa-i fac poze. Cu o mana tineam catelul si cu cealalta aparatul. La un moment dat ciuta s-a apropiat. M-am bucurat pentru ca puteam sa-i fac poze mai de-aproape. Era foarte blanda, cred ca era obisnuita cu oamenii. Niciodata nu am vazut ciute care sa stea sa le faci poze de la 10 m. Insa dupa cateva minute, ciuta a trecut la atac. Cred ca o deranja catelul, care se tot asmutea si o latra. Pur si simplu a coborat in viteza catre noi si s-a napustit catre catel. De-abia am avut timp sa ma retrag putin si sa trag si cainele din fata ei. Nu mi-a venit sa cred !! O ciuta agresiva ?! Banuiesc ca era in calduri si asta ii dadea acest curaj neobisnuit. S-a dus pe poteca in fata noastra la vreo 10 m. I-am facut din nou poze. Am vrut sa fac si un filmulet, dar mi-am dat seama ca mi s-a terminat bateria. Pana sa schimb bateria la aparatul foto, s-a mai napustit o data asupra catelului, dar din pacate nu am filmat momentul. Merita filmat, e un comportament neobisnuit. Din fericire, tipul care ma anuntase ca e o caprioara in zona, a facut cateva poze in care se vede clar cat de aproape era de noi (mi-a trimis ulterior pozele).

Dupa ce am scapat de ciuta, am iesit in golul alpin. Acolo am facut pauza de masa. Dupa aceea am urcat spre Muchia Grecului, de unde se vad foarte bine Costila, Acele Morarului si Bucsoiu. Peisajul este colosal. Am continuat apoi pe banda albastra pana la Dihamul militar, dupa care am coborat pe forestier pana la cabana Forban. De la Forban am intrat din nou pe banda albastra si am coborat pana in DN73A (iese aproape de Sanatoriu si continua apoi peste deal pana in Predeal).

Ma declar foarte multumita de aceste iesiri: este un inceput bun. Mai am insa de lucrat pentru a-mi reintra in forma. Asta daca ma ajuta si vremea. Deocamdata se anunta o saptamana de ploaie (inclusiv WE-ul viitor), ceea ce nu ma avantajeaza.

Această prezentare necesită JavaScript.